Kembara Kasih

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 14, 2010

ek eleeeh..

woi..apa ni dh xleh mngumpat..error je memanjang..pahtu ayh de,xkn gmbo je kot...vroommm vrooommm...

Tuesday, April 13, 2010

bila la nak brooommm...brooommmmm!!!!!!!!





sekitar zoo terengganu










video


salam 1 malaysia...

pada suatu ketika dahulu, ada satu keluarga telah merancang perjalanan untuk pergi berhijrah ke taman zoo terengganu. perjalanan dari k. terengganu ke zoo tersebut mengambil masa hampir 2 jam. melalui ibok dan seterusnya ke kampung yak yah. rupanya zoo dekat umah kak yah cikgu mat kemaman... sesampai disana kami pun masuk. sebelum masuk terpaksa membayar harga tiket sebanyak rm 5 untuk dewasa dan 3 ringgit untuk kanak-kanak. setelah masuk kami dimaklumkan semua tren bergerak yang ada disitu rosak.. mengikut kiraan rambang kami.. ada lebih kurang 20 buah tren yang rosak. bila ditanya berapa jauhkah perjalanan untuk mengelilingi zoo ini... kata penjaga tiket " dok jauh la.. dekat jor.. dalang 300m jor.. " katanya lagi.."kalu jalan kaki dalang setengah jang jer".. how bad the management... how come semua tren rosak???.. mana dia schedule of maintainace.. mana pemeriksaan berkala.. membazir betul.. dengan hampa kami pun berjalan merentasi taman-taman haiwan yang ada... pun masalah yang sama.. how bad the management.. burung-burung yang ada tidak dijaga dengan baik.. semua dalam keadaan yang tidak sihat.. selepas itu, kami pun bergerak ke tempat yang lain.. ada taman ayam.. ada akaurium.. taman bunag orkid (tengah buat lagi) taman ular.. water park (tengah tambun tanah lagi).. taman air terjun buatan pili bomba... jambatan gantung.. jambatan biasa.. dan sebagai.. tapi yang jangan terpengaruh dengan pelan yang ditampal di pintu masuk utama.. boleh sesat kalu ikut.. langsung tidak sama. setelah dikira-kira jarak perjalanan kami.. kami telah berjalan lebih kurang 1km dari pintu masuk.. taik la.. kata 300 m jer. hampeh betul.. dah la gajah pun takder.. secara keseluruhan pegi ke zoo terengganu buat masa ini memang kurang seronok la.. penat... mungkin lagi 3 atau 4 tahun dari sekarang zoo ini baru sesuai untuk dilawati.

sekian...

Wednesday, April 7, 2010

hooo...hooo...

hooo..hooonih... buleh doh... dok leh paka maklong n makteh ni.. buta it jugok.. ingat pakar sangat... nasib baik ayah d org yg bijok it.. leh balik ke melayu.. kalu tidok kene jadik shahrukh khan laa...

हिंदी वर्ड.. काम्नो नक् अद्जुस्त बलिक निः

इनी अदलाह बहासा हिंदी..उन्तुक मेम्बकान्य सिला ट्रांस्लाते मेंजादी बहासा मेलयु..

Thursday, April 1, 2010

Sepagi di ladang itik...

ni lah baka terbaru yang akan masuk ke ladang bakarianz
timb. presiden memberi penerangan kepada si kecil pasal itik
teruja melihat itik yang ramai berderu itu...
nanti bila besar nak bele itik byk2 jugak la...

wow! best juga kalu bleh terjun kat dalam air nih..
penerangan ringkas oleh pegawai penternakan kepada timb. presiden
ini lah rupa nya ladang yang diwarkan itu...kalu tokki pere itik ok ke dok? fikir tokwan samil merenung jauh



salam 1 malaysia..

hari ini tanggal 30/3/2010... satu lawatan telah dilakukan oleh bakarianz terengganu yang diketuai oleh timb. presiden (tokwan) bagi melihat sendiri keadaan ladang itik sebagaimana yang diwar warkan oleh bakarianz... perjalananan mengambil masa sedikit disebabkan waktu pagi jalan raya yang sibuk.. perjalanan ini membawa kami ke kampung damai, kuang, sungai buluh, selangor. sesampainya disana sudah kedengaran itik2 yang kelaparan menunggu tuannya memberi makan. Paksoo yang bertindak selaku pemberi telah membawa 2 beg guni makanan seberat 25kg stiap satu ke tempat itik2 berkumpul. Timb. presiden hanya memerhatikan terlebih situasi tersebut. lawatan tersebut mengambil kira-kira 2 jam di ladang itik tersebut. Jam 11.30 pg. timb. presiden pun pulang ke keramat bagi bersiap2 utk pulang ke terengganu. komen timbalan presiden adalah seperti berikut:-

1) Pihak pengelola iaitu pemilik perlu lebih pengetahuan ttg memelihara itik
2) pemilik juga perlu mahir dalam kerja2 sampingan cthnya pemasangan paip
3) pemilik perlu menggaji pekerja bagi memastikan itik2 dapat makanan yg cukup utk telur yang banyak
4) keadaan kandang perlu dinaik taraf menjadi 2 ekar
5) menjalankan JV dengan pihak lain yang berminat

p/s : harap komen tersebut diambil tindakan segera oleh pihak pengurusan ladang bagi memastikan kesinambungan dan continueity telur2 itik di ladang.