Kembara Kasih

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, October 2, 2011

Visiting Hazmi Amin & Jalan2 Cari Pasal

Bismillahirrahmanirrahim...

Semalam MakLong, MakTeh & AyahChik meluangkan masa untuk melawat Bakarians Junior terbaru iaitu Muhammad Hazmi Amin di Tanjung Malim. Kami bertolak jam 9 pagi daripada rumah MakTeh dan tiba di TM sekitar jam 10 pagi. Tiba di sana, kami singgah di sebuah gerai makan untuk mengisi perut terlebih dahulu.

Di sini, berlaku satu insiden jalan2 cari pasal yang hampir2 membawa kami ke balai polis berdekatan. Puncanya sikap ego manusia yang tidak terkawal. Untuk kisah lanjut, sila rujuk pelakon utama drama tersebut iaitu AyahChik di samping heroinnya, MakTeh. Watak MakLong hanya sebagai pelakon tambahan sahaja pada kali ini tetapi bersedia untuk tampil ke hadapan pada bila-bila masa jika keadaan mendesak.

Hazmi with AyahChik

With MakTeh plak

From MakLong to Hazmi

Sleep well, baby
Kami tinggalkan TM sekitar jam 3 petang usai solat dan meneruskan perjalanan pulang ke KL. Sebelum tiba di Sri Damansara, sempat juga singgah di restoran Beriyani Gam di Bandar Rahman Putra untuk menikmati mee bandung. Kata MakTeh, restoran ini pernah disiarkan dalam rancangan Jalan2 Cari Makan. Oklah, setelah mencubanya sendiri, MakLong bersetuju dengan rasa mee bandung Muar yang tulen kerana MakLong ini memang penggemar tegar mee bandung Muor. Kalau rasanya tak kena, memang MakLong akan cakap itu bukan mee bandung Muor.

Minggu depan pula insyaAllah To'Wan dan To'Ki pula akan datang melawat si cilik baru ini.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment