Kembara Kasih

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 20, 2009

Sirih Pulang ke Gagang...

Bismillahirrahmanirrahim...

15 Mei 2009: Jam 10.00 malam, kami bertolak pulang ke kampung menaiki Suzuki SX4. Meski berdepan dengan kesesakan akibat sekatan jalan raya yang dibuat oleh Polis Trafik sebaik melepasi Tol Gombak, perjalanan kami Alhamdulillah lancar. Hasil kecekapan pemandu iaitu MakLong dan MakTeh, kami selamat tiba di kampung pada jam 4.30 pagi.

16 Mei 2009: Kami bergerak menuju ke Chendering, Kuala Terengganu untuk bergotong-royong membersihkan kuarters kediaman Baha @ Abah Adam yang telah ditugaskan di JKR Terengganu bermula awal April lalu. Keadaan rumah kuarters sungguh kotor dan sampah-sarap bertaburan di merata ceruk rumah. Pengotor! Itulah perkataan yang sesuai diberikan kepada penghuni rumah tersebut sebelum ini. Pun begitu, keluasan dan reka bentuk amat memuaskan hati bagi kediaman keluarga Baha kelak.


Pengotor!

Bersemangat Baha membersihkan rumah

Adam...macam-macam gaya di rumah baru

Rajinnya TokWan menyapu...kegembiraan seorang ibu dan nenek

Adam dan TokWan

Wah, rajinnya Adam menelaah

Berikutan keadaan rumah yang sangat kotor, kami mengambil masa yang lama untuk membersihkannya. Kerja-kerja pembersihan berterusan sehingga ke waktu malam dan kami tiba di Dungun pada jam 11.30 malam.

17 Mei 2009: Dengan keletihan yang masih bersisa, kami (MakLong, MakTeh, KakSyima, Adeef) bertolak pulang ke KL dan tiba pada jam 9.00 malam. i.e., sempat menonton SmallVille...:)

Adam tidak ikut pulang ke KL sebaliknya tinggal di kampung bersama Abah, Tokki dan TokWan.

1 comment:

  1. setelah beberapa interview dilakukan... rupa nya rumah ini dulu nyer diduduki oleh wanita tunggal.. maksudnya suami nyer 6 bulan sekali baru balik jumpa... jadik wanita ini terpksa menjaga 4 orng anak nyer.. patut la rumah kotor... ader masalah keluarga...

    ReplyDelete